Hopp til hovedinnhold

Reklamasjon

Vårt mål er at du skal bli 100 % fornøyd med dine nye Natreprodukter! Hvis noe ikke er som det skal, er kundeservice bare en e-post eller telefon unna! Skal du reklamere på en vare, er det greit å være klar over ditt ansvar før du går i gang.

Ditt ansvar ved mottak av varer

Når du mottar produktet, må du sjekke for transportskader før du signerer fraktbrevet. Når du signerer fraktbrevet, har du godkjent tilstanden på produktet.

Du trenger ikke pakke opp alle vinduer og dører, men gå over og se om emballasjen er hel. Hvis emballasjen er skadet kan produktet også være det. I så fall må du anmerke skade på sjåførens terminal.

Skjulte transportskader må rapporteres til forhandleren du kjøpte produktene av innen 7 dager.

Feil ved et senere tidspunkt

Dersom du oppdager en feil eller problem med produktet på et senere tidspunkt, bør du ta kontakt med forhandleren du kjøpte produktet gjennom.

Du får gjerne selv sjekke våre salgs- og leveringsbetingelser for å avgjøre om det er snakk om en reklamasjonssak eller ei.

Forberedelse av reklamasjonssak

Når du skal sende inn en reklamasjonssak trenger du:

  • Natres ordrenummer for produktet reklamasjonen gjelder.
  • Beskrivelse av reklamasjon og hva som har skjedd. Ved transportskade eller lignende, må vi ha bilder som viser skaden.

    Dersom det er skade på glass, les i avstandslisten mellom glassene og oppgi det som står der: produksjonsår, glassmål, Natre fabrikk og ordrenummer.

Illustrasjon av avstandslisten

Vi anbefaler at du tar bilder uansett hva reklamasjonen gjelder.

Bilder vi ønsker oss hvis det er skade på glasset.

Er det en reklamasjon?

Vær oppmerksom på at dersom reklamasjonen ikke skyldes feil eller mangler påført av oss, vil vårt eventuelle fremmøte bli fakturert.

Dersom du er i tvil, anbefaler vi at du sjekker punktet "Mangler" i våre Salgs- og Leveringsbetingelser