Service og reklamasjon
Mottak og lagring
Det er viktig å kontrollere produktene du mottar og se til at du lagrer dem riktig.
Monteringskurs
Sikre deg at Natre-produktene monteres på riktig måte for best mulig resultat! Vi tilbyr monteringskurs for proffen.
Reklamasjon
Vårt mål er at du skal være 100 % fornøyd med dine Natre-produkter! Her finner du det du trenger å vite om reklamasjon.
Bestille deler
Trenger du nye sprosseklips? Eller må du bytte vrider? Deler til våre produkter kan du bestille fra vår kundeservice.
Bestille service
Går døra tregt eller trenger vinduene en justering? Kanskje du har vært uheldig og ødelagt vinduet eller balkongdøra? Da kan du bestille serviceoppdrag fra Natre.
Spørsmål og svar om service og reklamasjon
Vi forholder oss til Forbrukerkjøpsloven som gir 5 års reklamasjonsrett på våre produkter. Les om reklamasjon her.
Vi tar utgangspunkt i Forbrukerkjøpsloven og Kjøpsloven.
Når det foreligger en mangel på produktet som er levert, eller at varen ikke samsvarer med hva som er avtalt, må en reklamasjon fremsettes skriftlig innen rimelig tid etter at mangelen ble eller burde blitt oppdaget.
Forbrukerkjøpsloven sier at klage innen to måneder alltid vil være tilstrekkelig, men at både selger og kjøper normalt vil være tjent med at reklamasjonen fremsettes så tidlig som mulig.
Transportskader og synlige feil må meldes umiddelbart og senest innen 7 kalenderdager.
Natres produkter er konstruert og produsert på en slik måte at de har en betydelig lengre levetid enn 2 år. Dermed er reklamasjonsfristen 5 år. Fristen blir beregnet fra det tidspunkt varene blir overtatt.
Du har rett til å avbestille byggevarer som ikke er levert. Ved avbestilling har Natre krav på erstatning for det økonomiske tapet vi lider som følge av avbestillingen.
Når du mottar dine varer er det viktig å sjekke for transportskader. Ser du noen skader må du anmerke på fraktbrevet, og senest innen 7 kalenderdager. Er det andre synlige skader eller avvik må du uten ugrunnet opphold varsle forhandler og senest før varene monteres eller tas i bruk.
Produktene må oppbevares stående på et tørt sted inntil de monteres.
Vinduer og dører må oppbevares stående på tørt underslag og skjermet mot regn/snø. Ved levering er det viktig å sjekke for transportskader. Siden bør du lage et par hull i emballasjen slik at produktene får luft.
For transportskader er det frist på 7 kalenderdager for å reklamere. Du som kjøper må varsle om synlige skader og avvik, uten ugrunnet opphold etter mottak av leveransen, som du oppdaget eller burde ha oppdaget ved mottakskontrollen, og uansett senest før varene monteres eller på annen måte tas i bruk.
Herdet glass har "bølger" som er en naturlig konsekvens av hvordan det produseres. Disse vil være mer eller mindre synlig avhengig av glassets tykkelse, størrelse og type. Ser du på skrå inn mot glasset vil "bølgene/stripene" kunne bli ganske tydelige. Slike bølger er tillatt inntil definerte grenser angitt i internasjonale standarder (toleransen er 0,5 mm målt med en 30 cm lang linjal).